Jonge melkveehouders starten campagne ‘Boeren houden van Koeien’
Op 7 maart lanceren de jonge melkveehouders van Nederland de campagne ‘Boeren houden van Koeien.’ Daarmee willen zij laten zien dat melkveehouders goed voor hun dieren zorgen. De campagne bestaat uit een tv- en radiocommercial die vanaf vandaag wordt uitgezonden.
‘’Er is steeds meer belangstelling voor het welzijn van dieren. Wij willen met deze campagne laten zien dat wij goed voor onze koeien zorgen. Een koe die gezond is, zit lekker in haar vel. En als de koe blij is, ben ik dat ook’’, zegt Marije Klever, melkveehouder en bestuurslid van het Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt (NAJK).
Met de campagne laten jonge Nederlandse melkveehouders zien wat ze op hun bedrijf doen om het hun koeien zo aangenaam mogelijk te maken. De hechte community van melkveehouders leert daarbij van elkaar. ‘’We leren veel van elkaar als het gaat om dierenwelzijn. We kijken graag bij elkaar op de boerderij en ook in de vakmedia is er veel aandacht voor het welzijn van de dieren’’, vertelt Klever. “Op mijn bedrijf kunnen de koeien bijvoorbeeld naar buiten als het kan en naar binnen als ze dat willen en in de stal heb ik een borstel waarmee ze hun vacht kunnen borstelen wanneer het hen uitkomt.’’
NAJK is de organisatie voor jong agrarisch Nederland. Dierenwelzijn is voor NAJK een belangrijk thema. De campagne is tot stand gekomen met steun van de Nederlandse Zuivel Organisatie (NZO).
Meer informatie over de campagne op www.boerenhoudenvankoeien.nl